תוכלו לעקוב אחרינו גם ברשתות החברתיות
|
|
|
|
לחצו כאן על הכפתור כדי לקרוא את המאמר המלא
|
|
|
|
ראיון אישי | מר ארז בוגנים, מנכ”ל סינאל
|
|
|
|
כיצד ניתן לחסוך בהוצאות השכר בארגון שלך מבלי לפגוע ברווחת העובדים?
תוכנת הרמוני נוכחות ושכר
|
|
|
|
איגרת מידע לחודש מרץ 2022
|
|
|
|
להלן נתוני מדד חודש פברואר 2022 לביצוע עיבוד שכר לחודש מרץ 2022:
|
|
|
|
משיכת הקבצים דרך האינטרנט אמורה להתבצע באופן הבא:
לקוחות הרמוני שכר צריכים לגשת אל לשונית תפריט > שרות > קליטת עדכונים מסינאל > הורדה והתקנה של גרסה חדשה (המערכת בודקת אם יש צורך לבצע עדכון, ומבקשת אישור להמשיך – יש ללחוץ “yes” להמשך עדכון).לאחר סיום עדכון תוכנה, יש לבצע “קליטת עדכונים מסינאל ” לכל אחד מהמפעלים דרך תפריט: שרות > קליטת עדכונים מסינאל > מפעל נוכחי.
בזמן הרצת חישוב שכר יש לבדוק שתוכנית החישוב היא עדכנית לחודש הנוכחי.
|
|
|
|
בחודש הנוכחי בוצעו מספר שינויים בחוקת השכר. יש לקרוא היטב את ההנחיות
באיגרת זו ולבצען:
|
|
|
|
ביטול הארכת תיאומי מס
כמידי שנה יש לבצע תהליך של ביטול אישורי מס שהוארכו עד חודש פברואר וטרם חודשו לשנה הנוכחית.
את התהליך יש לבצע דרך תפריט:
תנועות > ניהול אישורי מס > ביטול אישורים שהוארכו.
לפני ביצוע התהליך, אנו ממליצים להפיק דוח לצורך בקרת הפעילות ע”י:
דוחות> דוחות קליטה > אישורי מס > דוח פרוט אישורי מס
|
|
|
|
הפקת טופסי 106 לעובדים
ניתן להפיק טופסי 106 לעובדים, אנחנו מזכירים כי לצורך ביצוע התהליך יש לעבור לחודש 12.2021.
ולבצע את השלבים הבאים לפי הסדר:
בתפריט : דוחות > סוף שנה
- עיבוד מקדים ויצירת קובץ 126
- תקופה 03 – דיווח אפריל עבור ינואר-דצמבר שנה קודמת
- אישור
בתפריט : דוחות > סוף שנה
- הפקת טופס 106 מבנה מעטפית.
|
|
|
|
שידור קובץ 126 למוסד לביטוח לאומי
ניתן לשדר למוסד לביטוח לאומי לאחר ביצוע תהליך עיבוד מקדים תקופה 03 – דיווח אפריל עבור ינואר-דצמבר שנה קודמת:
דוחות > שידור נתונים לביטוח לאומי > שידור קובץ 126 > שידור קובץ
|
|
|
|
דיווח שנתי על ניכויים ממשכורת ומשכר עבודה – שידור קובץ 126 לרשות המיסים
דיווח שנתי על ניכויים ממשכורת ומשכר עבודה (טופס 0126) ועל ניכויים מתשלומים שאינם משכורת או שכר עבודה (טופס 0856) לשנת המס 2021 – הארכת מועד הגשה לפי סעיף 166 לפקודת מס הכנסה, על המעסיק/המנכה להגיש דוח שנתי לגבי תשלום הכנסת עבודה לעובד (טופס 0126) ולגבי תשלום הכנסה חובת ניכוי (טופס 0856), באופן מקוון, עד ל-30 באפריל שלאחר שנת המס שלגביה מוגש הדוח.
מועד ההגשה של דוחות שנתיים בניכויים לשנת 2021 – על מנת לאפשר תפעול מהיר ויעיל של תהליך קליטת דוחות הניכויים ובכדי להקל על ציבור המעבידים/מנכים להגיש את הדוחות כאמור, החליט מנהל רשות המסים, מר ערן יעקב להאריך את המועד להגשת הדוחות השנתיים, לחייבים בהגשת דוחות 126 ו- 856 לשנת המס 2021 ,עד ליום שלישי ה – 31.05.2022 , לפיכך, כל הדוחות שישודרו ויאושרו באופן מקוון במערכת האישורים עד ליום 30.06.2022 ,יחשבו כדוחות שהוגשו במועד ובלבד שבידי המעביד/מנכה או המייצג, ישנו אישור להוכחת אישור מקוון על הגשת הדוחות בניכויים באופן תקין.
האוצר הודיע כי הגשת הדוחות השנתיים בניכויים הינו מקוון באופן מלא
הגשת דוחות שנתיים בניכויים לשנת מס 2021 תתאפשר אך ורק באמצעות היישום, דהיינו, יהא ניתן להגיש דוחות שנתיים בניכויים, באמצעות הערוץ המקוון בלבד.
במקרים חריגים יינתן מענה לפניות בכתב אותן יש לשלוח לדוא”ל
|
|
|
|
תשלום לסייעות לגננות שתועסקנה בחופשת פסח והאביב בקייטנות ניצנים בחופשת הפסח תשפ”ב וחופשת האביב 2022
כל עובדת אשר ההסכמים חלים עליה ותועסק כסייעת לגננת במועדים לעיל , במסגרת קייטנת פסח, משעה 7:30 ועד לשעה 13:30 (6 שעות עבודה ביום), ,תהיה זכאית בנוסף לשכרה, למענק בסך של 2,000 ₪ .למען הסר ספק, עבודה חלקית תזכה בחלק יחסי של תשלום המענק הנוסף לרבות בגין חלק יחסי משעות העבודה היומיות.
סייעת שתעבוד מעבר לשעה 13:30 תהיה זכאית, בנוסף למענק הנוסף, לתוספת בגובה 37 ₪ לשעה בגין כל שעת עבודה .” יובהר כי התוספת אינה לערך שעה ומעמדה יהיה כרכיב עבודה נוספת לרבות לעניין הפרשות לתנאים סוציאליים על עבודה נוספת.
עובדת כאמור שתעבוד מעבר לשעה 13:30, תהיה זכאית לסך של 37 ₪ לשעה בגין כל
שעת עבודה בפועל.
התשלום הנוסף ירשם בשורה נפרדת בתלוש המשכורת, מעמדו יהיה כרכיב עבודה נוספת לרבות לעניין ההפרשות לתנאים סוציאליים על עבודה נוספת.
התשלום הנוסף לא יובא בחשבון לעניין השלמת שכר מינימום ולא יקוזז מכל תוספת אחרת המשתלמת לסייעות.
|
|
|
|
צו התוכנית לסיוע כלכלי – )נגיף הקורונה החדש ) (הוראת שעה(
שר האוצר , באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת , האריך את תוקף תקופת הזכאות להוראת שעה, התש”ף-2020.
“תקופת הזכאות” הינה עד יום א’ בסיוון התשפ”ב 31 במאי 2022.
תחילתו של צו זה ביום כ”ח באדר א’ התשפ”ב (1 במרס 2022) ו’ באדר ב’ התשפ”ב –
9 במרס 2022.
|
|
|
|
נתוני שכר וכוח-אדם לשנת 2021 לממונה על השכר והסכמי עבודה
עפ”י חוק יסודות התקציב לגופים מתוקצבים או נתמכים ע”י משרד האוצר יש חובת דיווח על תנאי העסקה לאוכלוסיית עובדי הארגון.
כמו בכל שנה הלקוחות המתוקצבים מחויבים בהגשת דוחות שנתיים למשרד האוצר ולשם כך פותחו במערכת הרמוני שכר מסכים נוספים ודוחות בקרה שהותאמו להנחיות האוצר.
החל מדיווח נתוני השכר וכוח האדם לשנת 2021 ואילך, לא ידווחו נתונים במתכונת הדיווח הישן והעברת המידע תתבצע באמצעות קבצי טקסט בפורמט אחיד אשר יועלו לפורטל השכר באמצעות נציגי הגוף או לשכת השכר.
קבצי הדיווח מפרטים את נתוני השכר לכל עובד [1] בשורה נפרדת ומועברים על גבי ארבעה קבצי TXT (קובץ נתוני שכר, זקיפות הטבה, תפוקות/ססיות וקובץ נתוני פרישה) אותם ניתן להמיר מפורמט התבנית – CSV לאחר הזנת הנתונים. כמו כן, נדרשים הגופים המתוקצבים והנתמכים להמשיך בהעברה חודשית של תלושי השכר של עובדי הגוף כמפורט בהנחיות.
להלן לוח הזמנים השנתי והמועדים האחרונים להגשת דיווחי השכר כפי שפורסם בקובץ ההנחיות לדיווח המפורט אשר נשלח מאגף השכר בחודש ינואר 2022.
|
|
|
|
להלן שלבי הפעילות:
א. התאמות במערכת הרמוני שכר לפני הדיווח לממונה על השכר-
יש לעבור לחודש דצמבר 2021 ולבצע את כל הפעילות בחודש דצמבר 2021.
ב. השלמת נתונים במקרה הצורך-
תחת תפריט דוחות | דוחות ניהוליים | דוחות תקציב | דיווח נתונים
|
|
|
|
ג. הכנת הדו”ח-
יש לבצע תהליך הכנת הדו”ח בלחיצה על כפתור הכנת הדו”ח, ולאחר מכן יש לעבור למהלך של בדיקת הנתונים.ד. בדיקת הנתונים-
בדיקת הנתונים מתבצעת ע”י הרצת הדו”ח דרך תפריט: דו”חות | דו”חות ניהוליים | דו”חות תקציב | הרצת-הדוח.
יש לבדוק בדו”ח שהופק את נכונות המידע ברמה הכללית.
לאחר מכן יש להיכנס לבדיקות של הנתונים לגופם דרך תפריט: דו”חות | דו”חות ניהוליים | דו”חות תקציב | הפקת דוחות בקרה.
|
|
|
|
דוחות הבקרה
בתפריט דוחות הבקרה יש מספר דוחות שנועדו לסייע למשתמש.
|
|
|
|
דו”ח בדיקת תקינות נתונים מטרתו להתריע על נתונים שגויים או נתונים חסרים שהתגלו במהלך הפקת הדו”ח.
תשעה קבצי אקסל שתפקידם להציג ברמה פרטנית את הנתונים בדו”ח שהופק. לאחר בדיקת הנתונים יש לחזור למסך הדיווח ולתקן את הנתונים השגויים.
ליצירת הקבצים לשידור לאוצר יש לפעול להלן:
הכנת הדו”ח – יש לבצע תהליך הכנת הדוח בלחיצה על כפתור הכנת הדו”ח דרך תפריט: דו”חות | דו”חות ניהוליים | דו”חות תקציב | הכנת-הדוח.
הרצת הדו”ח – יש לבצע תהליך הכנת הדוח בלחיצה על כפתור הרצת הדו”ח דרך תפריט: דו”חות | דו”חות ניהוליים | דו”חות תקציב | הרצת – הדוח.
בזמן הרצת הדוח נוצרים ארבעה קבצים במבנה TXT לשידור למשרד האוצר. את הקבצים ניתן למצוא בין שאר קבצי הממשקים הנוצרים במערכת.
שמות הקבצים הם XXXXX _XXXXX_P1-P4_2020.TXT .כאשר XXXXX מסמל מספר גוף באוצר.
עם סיום הכנת הקובץ השנתי, ניתן לשדרו לממונה על השכר באמצעות מערכת ייעודית באתר הממונה על השכר באוצר אשר מאפשרת העברת קבצים מאובטחת.
שם המערכת באתר האוצר: “הפצה ברגע“.
המערכת מאפשרת לנציגי הלקוחות, אשר נרשמו לשירות מבעוד מועד, להעביר קבצים מסוגים שונים למשרד האוצר ולקבל בחזרה קבצי היזון חוזר.
|
|
|
|
שידור קובץ תלושי שכר מכווץ לממונה על השכר באוצר
|
|
|
|
להזכירכם, כאמור בסעיף 5 בהנחיות האוצר, החל משכר ינואר 2021 , על כלל הגופים להעביר לממונה על השכר באוצר מידי חודש, קובץ מכווץ המכיל את כל תלושי השכר שהופקו בחודש השכר, במפורמט PDF.
לשם כך פותחה במערכת השכר אפשרות ליצירת קבצי תלושי שכר במבנה PDF.
עם סיום הכנת קובץ מכווץ עם התלושים, ניתן לשדרו לממונה על השכר באמצעות מערכת ייעודית באתר הממונה על השכר באוצר אשר מאפשרת העברת קבצים מאובטחת.
שם המערכת באתר האוצר: “ הפצה ברגע“.
המערכת מאפשרת לנציגי הלקוחות, אשר נרשמו לשירות מבעוד מועד, להעביר קבצים מסוגים שונים למשרד האוצר ולקבל בחזרה קבצי היזון חוזר.
|
|
|
|
אופן הפקת קובץ תלושים מכווץ במסכי “הרמוני שכר”
|
|
|
|
להפעלת תהליך הפקת קובץ התלושים יש להפעיל הכניסה להלן:
דוחות > דוחות ניהוליים > דוחות תקציב > דוחות יסודות התקציב > יצירת תלושים לשידור לממונה על השכר. צילום הכניסה בתפריט, ראו להלן.
|
|
|
|
אופן העתקת קובץ תלושים מכווץ לצורך שידור
|
|
|
|
להעתקת קובץ התלושים המכווץ לשם שידורו לממונה, יש להיכנס למסך “ קבצים למוסדות“.
על פי המסלול: “חישוב >> קבצים למוסדות”.
המסך יציג כניסה עם התיאור הבא: “ קובץ תלושי שכר עבור ממונה על השכר“.
בבחירת כניסה זו יוצג הקובץ שהוכן עם הסיומת ZIP.יש להעתיק קובץ זה ולשדרו לממונה.
אין לשנות שם הקובץ שנוצר!!!
השם שהוכן הוא בהתאם ובכפוף לדרישות הממונה. יש לשלוח הקובץ בשם שהתקבל.
|
|
|
|
מסך דיווח עובדים שהצטרפו לסעיף 14
|
|
|
|
סעיף 14 לחוק קובע כי הפרשות המעסיק לקופת תגמולים, לקרן פנסיה, ביטוח מנהלים יוכלו להוות תחליף לפיצויי הפיטורים שעליו לשלם וכי הסדר זה פוטר את המעסיק מהשלמת פיצויים רטרואקטיביים בגין תוספות שכר שהיו במהלך תקופת העבודה.
החל משכר חודש מאי 2022 ממשק מעסיקים (ממשק גמל אחיד) יעבור לגרסה 4 החדשה.
בגרסה זו חלה חובה לדווח לחברות הגמל לכל עובד חדש שנקלט, האם הצטרף לסעיף 14.
לאור זאת, פותח במערכת מסך טבלאי בו ניתן לסמן עובדים שהצטרפו לסעיף 14 ובאיזה תאריך נעשתה ההצטרפות.
לקבלת המסך יש לבחור בתפריט: “אירועים / מסכי אב נוספים / בסעיף 14 והפרשה לפיצויים לראשונה” (הכניסה השישית ברשימה המוצגת).
יתקבל מסך בו יוצגו עובדים פעילים או מופסקים עם פרטים מזהים של העובד, בהתאם לבחירה.
ניתן להציג עובד בודד או את כל העובדים לפי בחירה.
בטבלה המוצגת יש שלוש עמודות בהן ניתן לדווח מידע.
“בסעיף 14”
ניתן להדליק עמודה זו לסימון שהעובד הצטרף לסעיף 14 (שדה מסוג check).
“תאריך ממנו חל סעיף 14”
בעמודה זו נדרש דיווח תאריך החתימה על סעיף 14.
“תאריך הפרשה לפיצויים לראשונה”
אינה קשורה לענייני סעיף 14. אבל משמשת צרכים אחרים.
הוגדרה במסך זה.
זהו שדה רשות.
מטרת עמודה זו: לציין את החודש הראשון בו החל העובד להפקיד לפיצויים בקרן פנסיה.
חודש הדיווח יכול להיות גם לפני תאריך התחלת העסקה של העובד, כי החל להפקיד אצל מעסיק אחר.
|
|
|
|
לא הצלחתם? אנחנו כאן לשירותכם
במקרה הצורך יש לפנות למוקד במייל ← moked@synel.co.il
|
|
|
|
|
|
|
|