6 שאלות שכדאי לשאול כדי לעזור לעובדיך המרוחקים לפרוח
מאת ארז בוגנים, משנה וממלא מקום מנכ”ל סינאל, החברה המובילה במתן פתרונות לניהול המשאב האנושי בארגון
נתחיל בשיחה על הפיל שבחדר – לא כולם משגשגים בתנאי עבודה מרוחקים.
כמובן שבנסיבות הקיימות, לא ניתנה לנו הרבה בחירה שכן עבודה מהבית כרגע היא עניין של ביטחון הציבור.
אני מברך על כל החברות שאפשרו לעובדים לעבוד מהבית ואלו שממשיכים להסתגל לנוכח מגפת ה- COVID-19 הנוכחית.
אך קחו בחשבון שרק מכיוון שניתן לבצע עבודה מרחוק, אין פירושו שכל עובד יהיה עובד מרחוק הינו פרודוקטיבי.
כמקצוען בתחום משאבי אנוש, יש כמה שאלות חיוניות שאתה או המנהלים בארגון שלך צריכים לשאול עובדים מרוחקים שהפכו לכאלה לאחרונה כדי להבטיח שהם יקבלו את התמיכה שהם צריכים כדי להצליח בסביבת העבודה החדשה שלהם.
מעבר לתמיכה בצורך המיידי שלך לעזור לעובדים מרוחקים להתאקלם במהירות ולהיות פרודוקטיביים, שאלת השאלות הללו יכולה גם לתת לך כמה יתרונות מבחינת מערכת היחסים שלך עם העובדים שלך במהלך המשבר הנוכחי.
בואו ונחקור כיצד.
סיוע לעובדים החדשים – הרחוקים לשגשג במשרד הביתי
מה הופך עובד מרוחק לטוב?
בהתבסס על ניסיוני כעובד מרוחק בעצמי מאז 2008 – ועם גיוס וניהול עובדים מרוחקים אחרים לאורך הדרך, מצאתי שעובדים מרוחקים מצליחים עושים כמה דברים ספציפיים כדי למקסם את זמנם ואת ערכם לארגון:
הם יוצרים מבנה ביום העבודה שלהם
הם מתחילים עצמיים שמחפשים את מה שצריך לעשות ונקטים פעולה מכרעת
הם פותרי בעיות שמוצאים פתרונות לנושאים הבלתי נמנעים שעולים
הם בונים יחסים אפקטיביים, אפילו מרחוק
אלה סוגים של התנהגויות שאתה צריך לטפח אצל העובדים שאתה עוזר כעת ללמוד את חבלים של עבודה מרחוק.
ישנן דרכים לעשות זאת מבלי להיראות כוחני מדי או כאילו אתה עוקב אחר כל מהלך שלהם, במקום זאת, אתה רק צריך לוודא שאתה שואל את השאלות הנכונות כדי לגרום להם לנוע בכיוון הנכון – מה שמביא אותנו לנקודה של המאמר.
איך מה שאתה שואל יכול להפיק את הטוב ביותר בעבודה שלומדים לעבוד מרחוק
אמנם יתכן שהיה לך רעיון די טוב לגבי נקודות החוזק והחולשה של העובדים שלך כשהם מנוהלים במסגרת משרדית, עבודה מהבית יכולה לשנות דברים בצורה משמעותית.
תוכלו להשתמש בשאלות וברשת הניקוד שלהלן בהידברות עם העובדים המרוחקים שלכם כדי ליצור את סוג השקיפות והתקשורת הפתוחה שיעזרו לעובדים שלכם לחלוק כמה ואיזה סוג תמיכה הם צריכים להיות פרודוקטיביים מהבית מבלי לגרום ליותר לחץ.
6 שאלות שכדאי לשאול רשת עובדים מרוחקים שזה עתה
מעבר לכך שהוא נותן לך מספר מדדים מהירים לעיון בעובדים המרוחקים השונים שלך, תהליך זה מעניק לצוותי ומנהלי משאבי אנוש משהו חשוב עוד יותר – הזדמנות להפגין אכפתיות לעובדים.
בנה קשרים לאורך זמן כדי להבטיח את שמירת העובדים בהמשך.
מצבים כמו המשבר שעברנו ייזכרו עוד עשרות שנים, לחברות יש כעת הזדמנות חסרת תקדים לתמוך בעובדיהן ולהוות מקור אמיתי לאמון ונוחות.
הבחירה בידיים שלך, אתה יכול לנסות לנהל מיקרו את העובדים שלך ולהצר את היוזמה והרצון שלהם לתמוך בחברה שלך או שאתה יכול להיות פתוח ופגיע דרך האתגרים העומדים בפנינו ולבנות מערכות יחסים לאורך זמן שיהיו חזקות ועמידות יותר משיחות ממתרגלי ראש ומצעות עבודה מפתים בהמשך הדרך.
אפילו עבור העובד העצמאי ביותר, חשוב לתזמן שיחות שבועיות לפחות כדי להתחבר.
כמה טיפים לשיחות האלה שעבדו טוב בשבילי כוללים:
לאחר שהעובד יתחיל את הדיון
בקש מהעובדים להכין מספר נקודות דיון לשיחות
מה שמאפשר לעובד לפחות מחצית מזמן הפגישה לעבור על סעיפי סדר היום שלהם
אני יודע שלתת לעובדים להוביל את השיחה במשך זמן רב זה יהיה קשה לכמה מסוגי האישיות היותר טיפוסיים בקרב המנהלים שלך, אבל זו גישה יעילה המסייעת לעובדים להרגיש שליטה על מצבם, אפילו כאשר הדברים הם הכי לא בשליטה שלהם.
אני ממליץ בחום לנסות ולסמוך על עובדיכם לעלות לצלחת.
מסקנה: הקפידו להמשיך את השיחה
בעוד שכולנו אוהבים עובדים עצמאיים ופותרי בעיות, מומלץ מידי שבוע לשאול את העובדים שלך שאלות נוספות מעבר לאלו שדיברנו עליהם, כמו “מה הדבר היחיד שאני יכול לעשות כדי לעזור לך ליהנות יותר מהעבודה שלך?” שנה את השאלה בכל פעם שאתה נפגש עם אותו עובד.
בשבוע השני אתה יכול לשאול, “מה הדבר היחיד שאני יכול לעשות כדי שהעבודה שלך תהיה פחות מעיקה, מהנה יותר או פרודוקטיבית יותר?” או שאלה דומה אחרת שמתמקדת ברווחת העובדים.
אם אתם מתמודדים עם מה לשאול, זכרו את הקטגוריות ברשת למעלה והשתמשו בה כדי לקבל השראה.
יתכן שייקח מספר שבועות עד שתקבל תשובות אמינות, אך זכור תמיד שהמטרה היא לתמוך בעובדים שלך ולהפגין באמצעות פעולות, לא במילים, שאתה לוקח את המשוב שלהם ברצינות ופתוח לבצע שינויים במידת האפשר.
הדגימו כי אכפת לכם, תנקוט בפעולה לעזרה ולאורך זמן תראו תחושת אמון ונאמנות חזקה מתפתחת בקרב העובדים שלכם יחד עם תפוקה גבוהה יותר, שירות לקוחות טוב יותר ומעורבות עמוקה יותר.