איך קרה שסליקה פנסיונית הפכה לכלי החיסכון החשוב ביותר לארגונים?

| 02/07/2023

הגם שחלו תמורות ורפורמות רבות בשנים האחרונות בשוק החיסכון הפנסיוני, גידול מגוון באפשרויות החיסכון, הקלות במעבר בין מוצרי חיסכון שונים והחלת חובת חיסכון לפנסיה על כלל העובדים במשק, הכיצד זה שעדיין אין כלי הפותר את העיסוק בבירוקרטיה?

“כשזה נוגע בסליקה ותפעול של כספי חסכון פנסיוני של עובד במשק הישראלי, חשוב שנשכיל להביט אחורה וננסה להיזכר כיצד הכל התחיל…” אומר לנו מר ארז בוגנים, מנכ”ל חברת סינאל מלל פייוויי הבורסאית.

לדבריי ארז בוגנים: “ביום ה – 1 בינואר 2008 נכנס לתוקפו צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק המסדיר את חובת הביטוח הפנסיוני לכלל העובדים והמעבידים בישראל וזהו אחד השינויים המהפכניים שהובילו הצטרפות של מאות אלפי חוסכים חדשים לקרנות הפנסיה בישראל.”

בוגנים מספר לנו: “כי כל זה קרה כל כך מהר שכבר במהלך אוגוסט 2009 הממונים על שוק ההון, הביטוח והחיסכון התחילו כבר בדיונים במטרה ליצור שפה אחידה “מבנה אחיד מצומצם להעברת מידע מגוף מוסדי לבעל רישיון”, כלומר, ליצור שפה אחידה בין כל הגופים המוסדיים ובעלי הרישיון לייעוץ ושיווק פנסיוני, בכל הנוגע לתהליכי העברת המידע בין גוף מוסדי לבעל רישיון.”

ארז בוגנים: “לצערי לקח לא מעט זמן עד שאותו רעיון רקם עור וגידים וכך עד לינואר 2016 נקבע סופית כי האחריות לסליקה פנסיונית עברה למעסיקים וכך החלה הפרדה ברורה בין הגורם המייעץ והמשווק לבין זה המטפל וגורם להעברה והתפעול של כספי הפנסיה של העובדים לאור חבות המעסיקים מסיבות ברורות של הפרדה נדרשת”

הרגולציה הטילה אחריות ישירה על המעסיק לתהליך סליקת הכספים, הודעות לקופות על סיומי העסקה של עובדים, קבלת היזון חוזר מהקופות, טיפול בשגויים ועוד המון פעולות שדורשות משאבים מהמעסיקים.

ומאז, תחום הפנסיה בישראל לא נח לרגע.” מסכם לנו בחיוך, מר ארז בוגנים.

יישום אותו “פרוטוקול” אחיד הביא למעשה ליצירת שפה משותפת, המאפשרת ניהול יעיל יותר של מערך הייעוץ והשיווק הפנסיוני לטובת ציבור החוסכים. כיום, עובדים רשאים לבחור בעצמם את קרן הפנסיה שלהם ויש להם מגוון גדול של אפיקי חסכון שונים מאשר בעבר, כך שלחוסכים רבים יש חיסכון פנסיוני בכמה אפיקים, למשל קרן פנסיה וקופת גמל.

אבל מה השתנה מצד המעסיקים?

“כמצופה, גם בתחום הזה יש חידושים וכלים שמטרתם להקל על המעסיקים.” אומר לנו מר ארז בוגנים “התקנות שיצרו פורמט אחיד ודיגיטלי לסליקת כספי הפנסיה, הובילו לפתרונות טכנולוגיים נוחים גם למעסיקים.”

למרות שכעת מעסיקים יכולים לבצע את הליך הסליקה בעזרת תוכנות ייעודיות המתגברות על הפן הטכני, הן עדיין רחוקות מלפתור את העניין הבירוקרטי כלומר, לא נמנע העיסוק בהבנת התהליכים, ביצוע תיקונים נדרשים וקיום קשר שוטף עם יצרני הפנסיה והביטוח, דבר אשר גוזל משאבים רבים מדי מהמעסיקים. “אצלנו בסינאל מלל פייוויי זיהנו את הצורך של המעסיקים המתוסכלים שכבר השקיעו זמן ומשאבים כשלבסוף נפגעו מהתנהלות לא נכונה בנוגע להעברת כספי הפנסיה. הם פשוט הוציאו הון בשל תביעות.” מסביר מר ארז בוגנים, משנה וממלא מקום מנכ”ל בחברת סינאל מלל פייוויי.

על רקע ההתפתחויות בשוק החיסכון הפנסיוני וכדי לסייע לארגונים רבים לקבל החלטות מושכלות באשר להתאמת אפשרויות החיסכון לצורכיהם, עלה הצורך למכן את תהליכי העבודה הנוגעים להעברת מידע וכספים לגופים המוסדיים ומהם, באמצעות מערכת סליקה פנסיונית אשר מלכדת את כל פעילויות ניהול ההסדרים הפנסיוניים הכוללים, הן של הארגון והן של העובדים, במסגרת אחת מאורגנת ומסודרת.

כפועל יוצא, מערכת סליקה פנסיונית משפיעה ישירות על מהימנות המידע וזמינותו בעבור כל הגורמים הפועלים בענף, ניהול טוב יותר של התהליכים השונים כגון: ייעוץ או שיווק פנסיוני, הצטרפות וניוד ושקיפות בניהול החסכונות.

מערכת סליקה פנסיונית מייעלת את העברת המידע בין גופים מוסדיים בניוד חסכונות לקוח בין אפיקים שונים, סליקת כספי החיסכון הפנסיוני של לקוח, וכן מאפשרת למשתמש לקבל משוב על פעולות שבוצעו באמצעותה.

עולם הפנסיה גדול מתמיד, כיום שוחים בו 3.5 מיליון שכירים שחוסכים לפנסיה, יותר מ־200 אלף מעסיקים, 10,000 סוכני ביטוח, המוסדיים שמנהלים את הכספים, מס הכנסה והבנקים.

ריבוי העסקאות ומורכבותן, מצריכים פתרונות טכנולוגיים להעברת מידע ותשלומים בין הצדדים השונים בעזרת תהליך של מיכון וזאת במטרה לייעל את תהליכי העבודה, להוזיל עלויות ולספק שירות טוב יותר למעסיקים.

הבירוקרטיה, במקרים רבים, גורמת למצב שבו מעסיקים מבזבזים משאבים וכך מאטים את הצמיחה שלהם ואת הכלכלה כולה.

הפעלת מערכת הסליקה הנעשית באמצעות חברה מהימנה אשר עיסוקה הבלעדי הוא הפעלת מערכת סליקה פנסיונית. בעוד שהיא אמורה לספק ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי לעובדים, לסייע בתהליכים בירוקרטיים, לשפר עלויות לחוסכים, לקבל ולהעביר לעובדים עדכונים חשובים מקרן הפנסיה ולבצע בקרה על ההפרשות הפנסיוניות וההתנהלות הפנסיונית בכללותה.

סינאל מלל משדרגת את התהליך לפחות בירוקרטי ופשוט עבור ארגונים ומעסיקים רבים במטרה לחסוך בהוצאות בין היתר הפחתת דמי הסליקה ולדאוג שהסליקה תתבצע כראוי. סינאל הינה החברה הוותיקה בישראל לניהול המשאב האנושי בארגון ובתוך כך הפקת שכר, ניהול נוכחות וסליקת כספי עובדים.

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

סינאל על המשמר
| 15/06/2016
SYNEL SECURITY המובילה בישראל למתן פתרונות אבטחה ובקרת כניסה ...
צור קשר