אנחנו 24 שעות אחרי מסיבת פורים שהתקיימה אתמול, קשה לתאר במילים.
מרבית עובדי החברה הגיעו אל מסיבת הפורים שהפקנו בעשר אצבעות כך שהם יהנו ולא ישכחו את הערב הזה להמון זמן וגם יצאנו עם תובנות עסקיות שיכולות לתרום לכל חברה וארגון.
כותב המאמר הינו: עו”ד ארז בוגנים – מנכ”ל סינאל מלל PayWay הבורסאית.
מה ניתן ללמוד מתחפושות וליישם בעסקים?
חוץ מאשר שתחפושת לובשים ליום אחד ויכולים להיות כל דבר. פורים זהו חג שאפשר לקבל ממנו הרבה תובנות עסקיות, אחת מהן לדוגמא, כדאי לעשות עסקים שפועלים לטווח הארוך וצריכים להיות התחפושת הבאה שעסקים אחרים ירצו להתחפש אליה…. אומר לנו מר ארז בוגנים
פורים זה חג שיוצאים החוצה לרחובות ופוגשים שם את הדמויות הכי נערצות, הכי מדוברות וכנראה גם את אלו שהכי שיווקו לנו, בין אם זה גיבור על עם כוחות שכולם רוצים בהם, או קרטון חלב שאנחנו מכירים מהיומיום…
ביום אחד יוצאים החוצה ורואים את תוצאות השיווק והמסרים הנסתרים שהניעו ממציאים, הוגים, חברות, מאיירים, חולמים בהקיץ…
כפי שפחיות משקה אנרגיה ריקות היו זרוקות בפחי אשפה ויצרו ביקוש עצום, לטעום פעם אחת את המשקה שנמצא בכל מקום. בחג הפורים רואים כמה כח יש לסיפורים שממלאים את הצרכים שלנו וכמה חשובה שבירת השיגרה וקבלת ההזדמנות להיות כמו סוסי פרא בטבע ללא פרסה ששומרת מפני שחיקת כף הרגל.
ובעולם העסקים דווקא כן אוהבים למסמר פרסות, יתכן בגלל הסיבה כי הסיפורים ארוכים יותר, המדדים להצלחה נמדדים לאורך השנים, השינויים הם ארוכי טווח והפתרונות מותאמים לכל לקוח לא בגלל ההתאמה האישית אלא פשוט משום שהם מופנים דווקא למסה הגדולה יותר או לצרכים הקלים יותר כדי לפתור באמצעות מוצרי מדף.
בפורים אפשר לראות שכל אדם שונה לגמרי משכנו וכדאי להבין שיצירתיות ויחס אישי הם כאן כדי לשמור על העסקים ברגע שיורידו את הפרסה.
מה הסיכוי להתחפש שוב ושוב לאותה תחפושת משנה שעברה?
“לא חושב שיש סיכוי להתחפש שוב ושוב באותה תחפושת בדיוק כפי שעסקים אינם יכולים להיות סטטיים יותר ולהציע את אותם הפתרונות שהציעו שנה שעברה ולפני שנתיים שוב ושוב”, מסביר לנו מר ארז בוגנים
בממוצע נולדים כ-250 תינוקות בכל דקה – יותר מ-130 מיליון בשנה!
צרכים חדשים “נולדים” במגזר העסקי בכל דקה כמו התייעלות, תפוקה, רווחה, פיתוח אישי, משמעות, קיימות…
בסקטור העסקי כולם יודעים את זה טוב מאוד, השמרנות בתחפושת אחת שומרת מצד אחד אך מצד שני, לא מאפשרת להשתחרר מהתדמית ולחדש את סל הפתרונות שכדאי להציע. את אותם חברות לא ימצאו עם פאה, מסכה או איפור למרות שאולי בתוך ליבם הם גם היו רוצים להתפרע…
תחפושות לאו דווקא יושבות על הגוף בדיוק במידה הנכונה, הן כן בכיוון אבל לא בדיוק
“לא הייתה לי תחפושת אחת שהייתה בדיוק במידה שלי או כפי שרציתי שתיראה. ואני כמעט בטוח שגם אצלכם זה קרה”.
בשטח, הפתרון נקרא בשם: “תחפושת שנתפרה במיוחד בעבורי לפי מה שרציתי וביקשתי” מספר לנו ארז בוגנים.
אני מגיע לתופרת מוכשרת שמכירה כבר את כל הגזרות, שמעה כל כך המון בקשות וטיפלה בחן ובמקצועיות רבה בכל אחת מהן.
אני מספר לה מה אני רוצה וסומך עליה שתדע מה לטובתי.
בעולם העסקים לפתרון קוראים בשם אחר “התאמה אישית” שהוא פתרון מבוסס יותר על נתוני דאטה, סקרים ומשובים מלקוחות קיימים וקהלי היעד אך יכול להתגשם רק כשיש באמתחתנו את הניסיון הרב…
תחפושת ליום אחד
תחפושת היא שבירת השיגרה ליום אחד בלבד ומכאן היא מקבלת את המשמעות והכח שלה.
עד לא מזמן בעולם העסקים דווקא העקביות והסיזיפיות הייתה מוערכת יותר עד שלאחרונה כל עניין החדשנות שילב את שבירת השיגרה ודירג מחדש איזה עסק מעניק ללקוחותיו רגע של הגשמת חלום…
השוק בישראל קטן ומשקיעים המון במחקר, בפיתוח ובטכנולוגיות חדשניות וכך נוצר סיפור ותחפושות חדשות לשנה הבאה, אך העניין שאת אותן התחפושות נוהגים למכור בזריזות רבה והתחפושות בארץ לא משתנות
תחפושת ליום אחד היא סיפור של עשרות שנים.
צריכים לדעת בדיוק מה אנחנו רוצים
לאחרונה נראים יותר ויותר חברות שעושות את זה בגדול. מטפסות לפסגה ונופלות לתוך תהום. השינויים קיצוניים מדי… הערך הגבוה שמציגים תלוש מן המציאות והייחודיות בקליפת ביצה של “אין חדש תחת השמש”
כולם בהתעוררות יתר. 140 טעמי גלידה, צבעים, פיצוצים, פינוקים, הסחות דעת, חטיפי אנרגיה, משקאות אנרגיה …
עסקים צריכים לדבר את החזון שלהם בכל יום, כי רק פעם בשנה כשיש את פורים זה לא מספיק!!!
עסקים יוצרים ביקושים וצרכים חדשים בשוק אך בדיוק בנקודה החופפת הזו שבין פתרונות קיימים ישנים לבין פתרונות חדשים, אפשר לראות שיש כבר שקית מתכלה ששומרת על איכות הסביבה ועכשיו אנחנו צריכים לדעת בדיוק שאנחנו רוצים לשמור על איכות הפתרונות למרות גלגלי האינרציה של הכלכלה הצרכנית
לבקש סתם לא יועיל לאף אחד
לבקש סתם מחיר זול יותר מבלי להבין את הסיפור של החברה לעומק ומה החזון שלה זה לא רציני מכבד. לבקש סתם שוב עוד סלי קניות בקנייה בסופרמרקט במקום להשתמש באלו שקניתם כבר זה בזבוז משאבים. לבקש פתרון שלא משתלם כלכלית זה אגואיסטי.
חברות וארגונים שדוגלים באיכות לא מפחדים לשתף את התחפושת שלהם משנה שעברה ולתת אותה לאחיהם הקטן כי הוא ביקש
אפשר לעשות עסקים משמעותיים והגונים כלפי כל הצדדים
להתייחס לביקורות ולהשתפר תמיד
למה לא התחפשת? איזו תחפושת גרועה, ראינו תחפושת כזאת יותר מושקעת…
אומנם אלו ביקורות אך כשהן קורות בפורים הן דווקא מקבלות תפנית של עליצות ושמחה, לא באמת מתייחסים לאותן ביקורות
ובעולם העסקים כדאי מאוד להקשיב לביקורות ולהבין מאיזו רמת עומק הגיעה הביקורת. מחוסר ידע? אולי מחוסר ניסיון? אולי מחוסר שביעות רצון מהשירות? אולי כי הסתבר שהמחיר הגבוה הכניס את בעל העסק לסיר לחץ אחר?
אני כבר יודע מה החדשנות והמשמעות של התחפושת אליה התחפשתי השנה!! האם אתם יודעים?…
חג פורים-עסקים שמח!
כאן תוכלו לראות תקציר מהמסיבה