איגרת שכר מרץ 2021

| 30/05/2021

מערכת הרמוני סמארט נוכחות/שכר בגרסה 10 החדשה והמתקדמת ביותר, מאפשרת לך לעשות המון ובקלות ע”י לחיצה פשוטה מהמכשיר החכם שלך!

 

ארז בוגנים ממלא מקום מנכ"ל סינאל צלם אייל טואג

מר ארז בוגנים, מנכ”ל סינאל
בראיון מיוחד בנושא אינטגרציות בניהול ההון האנושי

גליון מס’ 218

איגרת שכר לחודש מרץ 2021

להלן נתוני מדד חודש פברואר 2021 לביצוע עיבוד שכר לחודש מרץ 2021:

משיכת הקבצים דרך האינטרנט אמורה להתבצע באופן הבא:

לקוחות הרמוני שכר – תפריט: שרות -> קליטת עדכונים מסינאל -> הורדה והתקנה של גרסה חדשה. (המערכת בודקת אם יש צורך לבצע עדכון, ומבקשת אישור להמשיך – יש ללחוץ “yes” להמשך עדכון).

לאחר סיום עדכון תוכנה, יש לבצע “קליטת עדכונים מסינאל” לכל אחד מהמפעלים דרך תפריט: שירות -> קליטת עדכונים מסינאל -> מפעל נוכחי.

בזמן הרצת חישוב שכר יש לבדוק שתוכנית החישוב היא עדכנית לחודש הנוכחי.

בחודש הנוכחי בוצעו מספר שינויים בחוקת השכר. יש לקרוא היטב את ההנחיות באיגרת זו ולבצען:

ביטול הארכת תיאומי מס

כמידי שנה יש לבצע תהליך של ביטול אישורי מס שהוארכו עד חודש פברואר וטרם חודשו לשנה הנוכחית.
את התהליך יש לבצע דרך תפריט:

הפקת טופסי 106 לעובדים

ניתן להפיק טופסי 106 לעובדים, אנחנו מזכירים כי לצורך ביצוע התהליך יש לעבור לחודש 12.2020.

לתפריט : דוחות > סוף שנה
ולבצע את השלבים הבאים לפי הסדר:

  • עיבוד מקדים ויצירת קובץ 126.
  • תקופה 03 – דיווח אפריל עבור ינואר-דצמבר שנה קודמת.
  • ​הכנת טופס 106 לקובץ PDF.
  • הפקת טופס 106 מבנה מעטפית.
ניתן לשלוח לרשות המיסים את קובץ 126:
חישוב > קבצים למוסדות > קובץ 126 לשלטונות מס הכנסה.
שידור קובץ 126 למוסד לביטוח לאומי
אנו מזכירים כי החודש יש להעביר למוסד לביטוח לאומי את הקובץ השלישי לשנת 2020.
עדכון תוספת שקלית 2016 לעובדי הוראה בחטיבה העליונוה ובכתות יג’-יד’ 
בהתאם להסכמי השכר בין מרכז השלטון המקומי, מרכז המועצות האזוריות ושלוש הערים הגדולות, לבין ארגון המורים העל-יסודיים, בתיאום מול הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר אשר קבע כי עובדי הוראה עליהם חל ההסכם יהיו זכאים לתוספת שקלית שתשולם במספר פעימות.
למען הסר ספק, הוראות חוזר זה יחולו הן לגבי עובדי הוראה המועסקים לפי תנאי רפורמת עוז לתמורה והן לגבי עובדי הוראה המועסקים שלא עפ”י תנאי הרפורמה.

בהתאם להסכמי השכר עם ארגון המורים מיום 14.3.2018 בדבר תוספת שקלית 2016 צמודה למדד המחירים לצרכן.
במשכורת חודש ינואר 2021 חלה פעימה נוספת להסכם זה.

החל מיום 1.1.2021 ועד ליום 31.8.2021 סכום תוספת שקלית 2016 עודכן ועומד על הסכומים כדלהלן:
מורים ברפורמת עוז לתמורה  – 1,363.98  ש”ח ₪ (במקום 1,282.69 ₪ לחודש).
מורים שאינם ברפורמת עוז לתמורה ומנהלים  – 1,147.12 ₪(במקום 1,065.83 ₪ לחודש).

תשלום לסייעות לגננות שתועסקנה בחופשת פסח והאביב בקייטנות ניצנים בחופשת הפסח תשפ”א וחופשת האביב 2021

כל עובדת אשר ההסכמים חלים עליה ותועסק כסייעת לגננת במועדים לעיל , במסגרת קייטנת פסח, משעה 7:30 ועד לשעה 13:30 (6 שעות עבודה ביום), תהייה זכאית לתשלום נוסף לשכרה בסך 37 ₪ עבור כל שעת עבודה בפועל.
רשות מקומית תוכל להעסיק מעבר לשעה 13:30 סייעות אשר החלו עבודתן לאחר ה – 15.8.16.

עובדת כאמור שתעבוד מעבר לשעה 13:30 , תהיה זכאית לסך של 37 ₪ לשעה בגין כל
שעת עבודה בפועל.

אין באמור כדי לשנות מהסדרי העסקת  סייעות בפגרת הפסח ופגרת האביב ככל שהיו קיימים ברשויות מקומיות לפני 15.8.2014, למעט התשלום הנוסף.

התשלום הנוסף ירשם בשורה נפרדת בתלוש המשכורת, מעמדו יהיה כרכיב עבודה נוספת לרבות לעניין ההפרשות לתנאים סוציאליים על עבודה נוספת.

התשלום הנוסף לא יובא בחשבון לעניין השלמת שכר מינימום ולא יקוזז מכל תוספת אחרת המשתלמת לסייעות.

פרסום ההחלטה בגין פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי עבור עובדים בחל”ת

המוסד לביטוח לאומי הודיע בנוגע לפטור מתשלום דמי ביטוח עבור עובדים בחל”ת כי בעקבות תיקון בחוק, מעסיקים יהיו פטורים מתשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות עבור עובדים שהיו בחל”ת בתקופת משבר הקורונה, בין החודשים אפריל 2020 עד אפריל 2021.

שימו לב, הפטור הוא מתשלום דמי ביטוח ולא מדיווח ועליכם לדווח לביטוח לאומי על העובדים שהיו בחל”ת.

הדיווח עבור עובדים שהיו בחל”ת בשנת 2020 יעשה באמצעות טופס 126 סופי – דיווח מס’ 3 ,משרה  22( עובד בחל”ת ( והדיווח עבור עובדים שהיו בחל”ת בשנת 2021 יעשה באמצעות טופס 126 -דיווח מס’ 1 ,משרה  22( עובד בחל”ת(.

להזכירכם בהתאם לתקנה 6 המעסיק חייב בתשלום עבור עובדים שיצאו לחל”ת בגין חודשיים קלנדריים ראשונים ולכן הדיווח עבור אותם עובדים צריך להיות רק עבור חודשיים ראשונים. המוסד בימים הקרובים יפרסם חוזר בנידון.

הנחיות לגבי החזרים למעסיקים אשר שילמו עבור עובדים אלו למרות הדחיה שניתנה, יפורסמו בהמשך.

יום שבתון – יום הבחירות לכנסת ה – 24

הבחירות לכנסת ה – 24 התקיימו ביום שלישי י’ בניסן תשפ”א, 23.03.2021.

יום הבחירות הינו יום שבתון.

עובדים שנדרשו לעבוד ביום הבחירות, ישולם שכרם לפי שכר שעה רגיל בתוספת שעת חופשה
בגין כל שעת עבודה, לחילופין 200% שכר לכל שעת עבודה במסגרת יום העבודה הרגיל.

מעבר ליום העבודה הרגיל, ישולם בנוסף פיצוי בגין עבודה בשעות נוספות.

דיווח נתוני שכר וכוח-אדם שנתיים לממונה על השכר לשנת 2020

כפי שצוין בדרישת הנתונים אשר נשלחה לגופים המתוקצבים והנתמכים בשנה הקודמת ובהודעת נוספות שהופצו ע”י אגף השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, החל מדיווח הנתונים בגין שנת 2020, חל מעבר למתכונת של דיווח מבנה מפורט.

החל מדיווח נתוני השכר לשנת 2020, כלל העובדים ידווחו באופן פרטני במקביל להעברה שוטפת של תלושי השכר. עד היום, הדיווח התחלק לבעלי שכר גבוה ובעלי תפקידים, אשר מדווחים בצורה פרטנית, ולעובדי דירוגים, אשר מדווחים במקבץ, בהתאם להנחיית האוצר, ככל שהנתונים פרטניים ימצאו חופפים לנתוני הדיווח הישן, לא תידרשו להמשיך לדווח במתכונת הישנה בשנים הבאות.

דיווח נתוני שכר וכ”א עבור שנת 2020 יש לשדר לממונה על השכר, כפי שדווח עד כה – כלומר, במתכונת הרגילה כפי שבוצע כל השנים.

לקוחות המעוניינים לשדר דרכנו את קבצי הנתונים למשרד האוצר לשנת 2020, יחתמו בהצעת מחיר הרצ”ב בכפתור הבא:

כמו כן, מלבד הדיווח הרגילכל גוף יידרש להעביר גם דיווחים במבנה החדש בגין שנת 2020.
להלן לוח הזמנים השנתי והמועדים האחרונים להגשת דיווחי השכר כפי שפורסם בקובץ ההנחיות לדיווח המפורט אשר נשלח מאגף השכר בחודש ינואר 2021.

לתשומת ליבכם, שמעבר לדיווח במבנה החדש, כלל הגופים ידרשו להעביר לממונה על השכר, ברמה חודשית, תלושי שכר של כל עובדי הגוף.

לשם כך פותחה במערכת השכר אפשרות ליצירת קבצי תלושי שכר במבנה PDF והעברתם אחת לחודש באמצעות מערכת ייעודית להעברת קבצים מאובטחת – מערכת “הפצה ברגע”. המערכת תאפשר לנציגי הלקוחות, (אשר נרשמו לשירות מבעוד מועד), להעביר קבצים מסוגים שונים למשרד האוצר וכן לקבל קבצים באופן חוזר.

הפקת הקבצים מתבצעת באופן הבא:
דוחות > דוחות ניהוליים > דוחות תקציב > דוחות יסודות התקציב > יצירת תלושים לשידור לממונה על השכר

בהתאם לסעיף י’ להסכם העו”סים מיום ה- 12/8/2020, במשכורת חודש ינואר 21 ולכל המאוחר במשכורת חודש פברואר 21, יש לשלם מקדמה על חשבון שכר העו”ס בגין המענק כמפורט בהסכם.

עדכון התוספת השיקלית לעובדי דרוג העובדים סוציאליים

ביום 30/5/2011 נחתם הסכם בין ההסתדרות הכללית החדשה ואיגוד העו”ס לבין המעסיקים בשרות הציבורי, בדבר תוספות שכר לדירוג זה.

החל מיום 1/1/2021 תעודכן התוספת השיקלית לעובדי דרוג העובדים סוציאליים לסך של 1,031 ₪ וזאת בהתאם לשינוי במדד (0.7%-).

עדכון תוספת שיקלית לקבס”ים לשנת 2021

בהתאם לסעיף 2 להחלטת וועדת המעקב בעיניין הקבס”ים מיום 19/9/2017, סוכם על תשלום תוספת שקלית חודשית בסך 500 ₪, שתעודכן אחת לשנה, בחודש ינואר החל משנת 2018 לפי שעור המדד החדש לעומת המדד הקודם.

המדד החדש לשנת 2020 נקבע על 0.7% – (מדד שלילי) ועל כן סכום התוספת השקלית יעמוד על 504.51 ₪ בתחולה מינואר 2021.

עמותת רווחה לגמלאים המבוטחים בפנסיה תקציבית

בחודש פברואר 2021 יש לשלם תשלום לעמותת רווחה לגמלאים בשיעור 458.73 ₪ בגין שנת 2020 (מכך יש לנכות מס בשיעור 15%).

למען הסר ספק, גמלאים בדרוג חינוך נוער חברה וקהילה זכאים לתשלום זה עפ”י הכללים המזכים.

סכום התשלום לשארים זהה ועומד גם הוא על סך 458.73 ₪.

3.7 שווי השימוש הרכבים היברידיים, רכבי “פלאג אין” ורכבים חשמליים

שר האוצר באישור וועדת הכספים של הכנסת האריכו את הוראת השעה המפחיתה את שווי השימוש ברכבי “פלאג אין”, “רכב משולב מנוע (HYBRID)”, ו”רכב חשמלי” לשנתיים נוספות, עד סוף שנת 2021 .

תקנות שווי שימוש ברכב צמוד, קובעות את שיעור השווי שנזקף לעובד בשל שימוש ברכב ממקום עבודתו. השווי מחושב כיום לפי שיעור של 2.48% ממחיר הרכב, בהיותו חדש.

הוראת השעה, מתייחסת בהתאמת שווי השימוש לרכב היברידי, חשמלי או פלאג אין. לפי הוראת השעה החדשה שאושרה,  יופחת מתעריף שווי השימוש, סכום של 500 ₪ כשמדובר ברכב היברידי. ו- 1,000 ₪ כאשר מדובר ברכב חשמלי או פלאג אין.

תוספת מנקו

עקב שינוי המדד עודכנו תעריפי “תוספת מנקו” לזכאים והם יהיו כדלקמן:

תחילת העדכון מיום 1.2.2021

עידכון סכומי החזר דמי חבר באגודות מקצועיות לשנת 2021

לפי כללי השתתפות המעסיק בדמי חבר להנדסאים ולטכנאים, יש לעדכן את סכומי ההשתתפות החל מיום 1/1/2021, בהתאם לשינוי במדד בשיעור (0.7%-) כדלקמן:

הסכום בגין חברות באגודת בית ההנדסאי והטכנאי ובעמותה לקידום ההנדסאי והטכנאי יעודכן לסך של 401 ₪ לשנה עבור כל אחת מהאגודות.

הסכום בגין חברות באגודות מקצועיות אחרות יעודכן לסך של 390 ₪  לשנה  עבור אגודה אחת.

רואי חשבון ושמאי מקרקעין אשר לא קיבלו במשכורת חודש אוקטובר 2020 תשלום (מגולם) וזכאים להשתתפות בגין דמי חבר / אגרה שנתית, הסכום  יעמוד על סך של 802 ₪ לשנה עבור כל אחת מהאגודות.

לעובדים בדירוגים שאינם נזכרים לעיל ואשר לא חל בהם שינוי בכללי  השתתפות  המעסיק  בדמי החבר באגודות מקצועיות, תעודכן תקרת השתתפות המעסיק  בדמי  החבר  לסכום של  390 ₪ לשנה (לאגודה אחת) החל מ- 1/1/2021.

השתתפות המעסיק בדמי החבר תהיה עבור שתי אגודות לכל היותר.

השתתפות בדמי חבר בלשכת עורכי הדין לשנת 2021

בהתאם לכללי העדכון של תקרת השתתפות המעסיק בדמי חברות באגודות מקצועיות ובלשכת עורכי הדין, תהייה תקרת ההחזר בגין דמי חברות בלשכת עורכי הדין, החל מ – 1/1/2021 בסכום של 966 ₪ לשנה.

דמי החבר לעורכי הדין החברים בלשכת עורכי דין יהיו כדלהלן:

  • ותק עד 3 שנים יהיה בסך 576 ₪ לשנה.
  • ​ותק מעל 3 שנים יהיה בסך 966 ₪ לשנה.

דמי חבר לעורכי דין , החברים בלשכת עורכי הדין, בגיל מעל 67 – 250 ₪.

השתתפות המעסיק אינה כוללת את התוספת עבור ביטוח מקצועי. עובד אשר ישלם עבור הביטוח לא יקבל החזר מהמעסיק.

מנהלים כלליים במשרדי ממשלה ונושאי תפקידים מקבילים – עדכון

בשנת 2020 המדד ירד ב– 0.7% ולכן השנה לא יעודכן שכר בעלי החוזים הצמודים למדד עד למועד בו המדד המצטבר יהיה חיובי.

להלן שיעורי השכר של המנהלים הכלליים, לפי מועדי מינויים והסכומים המעודכנים
החל מ – 1/1/2021.

דחיית מועד דיווח ותשלום עבור חל”ת לתאריך 15.3.2021

מועד דיווח של מעסיקים, בגין דמי ביטוח עבור עובדים בחל”ת לחודשים אפריל 2020 עד ינואר 2021 נדחה ל- 15/3/21.

למען הסר ספק, אין באמור פטור חלקי או מלא מתשלום דמי הביטוח למעט דחיית מועד תשלומם.

דחיית מועד הדיווח כאמור, הינה לאור תיקון חקיקה שהוצע בנושא על ידי ביטוח לאומי ומשרד האוצר שטרם אושר ע”י משרד המשפטים להשלמת הליכי החקיקה כדין.

שימו לב, אין דחייה של הדיווח השוטף עבור עובדים הממשיכים לעבוד בחודשים אילו.

עיבוד סוף שנה – שנת 2020

יצירת קובץ 126 והפקת טפסי 106 לשנת 2020 – מערכת הרמוני שכר

להכנת קובץ 126 עם שתי הפעילויות הבאות: עיבוד מקדים להכנת קובץ 126 ותהליך יצירת קובץ 126 מבוצעים בתהליך אחד.

תיאור הכניסה בתפריט: “עיבוד מקדים ויצירת קובץ 126”.
פעולה זו מבצעת, גם עיבוד מקדים וגם יצירת קובץ 126.
ראו צילום מסך להלן:

אין יותר צורך לבצע עיבוד מקדים בנפרד ויצירת קובץ 126 בנפרד.

תהליך זה, יש לבצע רק לאחר קליטת גרסה עדכנית של המערכת, ע”י “הורדה והתקנה של גרסה חדשה”.
לאחר מכן יש להריץ “קליטת עדכונים מסינאל”.

אופן הכנת קבצי 126

יש להיות על חודש שכר דצמבר 2020.
לתפריט ראשי לבחור: “דוחות / סוף שנה / עיבור מקדים ויצירת קובץ 126 / תקופה 3 – דיווח אפריל עבור ינואר-דצמבר שנה קודמת”.

הפקת טופסי 106 לעובדים

להפקת טפסי 106 יש לבחור בתפריט:
“דוחות / סוף שנה / הכנת טופס 106 מבנה PDF”.

בבחירת כניסה זו יופיעו שתי כניסות חדשות:
הפקת טופס 106 מבנה מעטפית (Legal Size).
הפקת טופס 106 נייר A4.

יש לבחור הכניסה המתאימה, לפי העניין.
אנו מציעים לבצע בדיקות מדגמיות לטפסי 106 לפני חלוקתם לעובדים.

שידור קובץ 126 אל המוסד לביטוח לאומי ולרשות המיסים

בשלב זה אין לשדר קבצים, אלא עד לקבלת הנחיות לשידור. הרשויות עדיין שולחות שינויים במבנה הקובץ.

הגשת תביעות לתשלום המעסיק על ימי הבידוד נגיף הקורונה – שיפוי המעסיק

בהתאם להודעת המוסד לביטוח לאומי, החל מפברואר, ניתן להגיש תביעות בגין החודשים אוקטובר 2020 ועד ינואר 2021.

הזכאות לתשלום בגין ימי בידוד ששולמו לעובדים עפ”י החוק, נקבעה לתקופה 1/10/2020 – 31/3/2021.

עבור חודש פברואר 2021 ניתן יהיה להגיש התביעה להחזר החל מ – 16/3/2021.
(לאחר התשלום לעובדים ולאחר הדיווח  על העסקת העובדים בביטוח לאומי).

עבור חודש מרץ, ניתן יהיה להגיש התביעה להחזר החל מ- 15/4/2021.

למקרה הצורך, להלן מספרי הטלפון של המוקדים בביטוח לאומי, ממשל זמין ומשרד הבריאות כפי שפורסמו:

  • מוקד מעסיקים בביטוח לאומי: 02-5393722
  • מוקד המענה הממשלתי המרכזי: 1299 המענה יסייע בתמיכה במילוי הטפסים וכן בהזדהות.
  • מוקד מענה לגבי דיווחי בידוד – מוקד קול הבריאות 5400*
לצורך הדיווח בהתאם להנחיות המוסד לביטוח לאומי ניתן להכין קובץ ממערכת השכר ולהגישו.

מדריך למשתמש להכנת הקובץ להגשה

בתפריט “אירועים / מסכי אב  נוספים / נגיף קורונה” מוצגות מספר כניסות.
האחרונה שבהן היא תת תפריט לניהול הכנת קובץ שיפוי המעסיק.
תיאור תת תפריט זה: “שיפוי המעסיק בגין תשלום ימי בידוד”.
בתת תפריט זה מופיעות מספר כניסות.
להכנת הקובץ נדרשת הפעלת הכניסות בתת תפריט זה לפי הסדר.

איסוף מידע על עובדים שהיו בבידוד

תחילה נדרשת הפעלת הכניסה הראשונה בתת תפריט זה.
תיאור הכניסה “איסוף מידע על עובדים שהיו בבידוד”.
פעילות זו מאתרת עובדים להם היה תשלום מחלה בידוד קורונה.
הזיהוי מתבצע בהתאם לסימון רכיבי שכר שהוגדרו “מחלה בידוד” במסך טבלת הרכיבים.
הפעילות אוספת מידע כללי על עובדים אלה ורושמת אותו לשימוש הפעולות הבאות בתור.פעולה זו ניתנת לביצוע רק כאשר נמצאים בחודש שכר שוטף.
כל הרצה מרעננת הנתונים הנאספים לכל העובדים להם היה תשלום מחלה בידוד.לפני הרצה יש לעדכן נתוני עובדים שהיו בבידוד.
נתונים אותם נדרש לעדכן:
  • דרכון (לעובד זר)
  • ארץ מוצא (לעובד זר)
  • מספר מזהה עובד זר
  • ימי עבודה בשבוע (במסך אב ראשי).
עם תום הרצת התוכנית יוצג אקסל רשימת העובדים שנכללו בתהליך עם המידע שאסף.

דיווח על ימי בידוד

בהפעלת כניסה זו יוצג מסך בו ניתן לדווח על תאריכי כניסה ויצאה מבידוד.
יש לדווח על טווח ימי הבידוד בהתאם לאישור שהעובד קיבל ממשרד הבריאות.
בנוסף, יש לדווח מה סיבת הכניסה לבידוד, על פי הרשום באישור זה.במידה וסיבת הכניסה לבידוד היא ילד/ילדה של העובד בגילאים 3 עד 16 או בילד עם מוגבלות שנחשף לחולה מאומת, נדרש גם דיווח תעודת הזהות של הילד/ילדה.
פעולה זו ניתנת לביצוע רק כאשר נמצאים בחודש שכר שוטף.

קליטת ימי בידוד מאקסל

יש אפשרות לקלוט דיווח על ימי בידוד על פי קובץ אקסל, מבנה CSV.
ניתן להכין קובץ במבנה לפי הטבלה בהמשך, ולהפעיל כניסה זו.
במסך המוצג ניתן לבחור הקובץ שהוכן ולקלוט אותו.לזיהוי העובד ניתן לדווח תעודת זהות או מספר עובד בעמודות 1, 2 בהתאמה.
איתור העובד יהיה על פי העמודה שאינה ריקה או הראשונה מבניהן אם שתיהן מלאות.
לזיהוי עובד זר חובה לדווח גם את מספר העובד (עמודה 2).
פעולה זו ניתנת לביצוע רק כאשר נמצאים בחודש שכר שוטף.מבנה רשומה בקובץ הוא לפי הטבלה להלן:

שיוך ימי בידוד לתנועות מחלה בידוד ששולמו

בתום דיווח על ימי הבידוד נדרש לקשור בין ימי בידוד שדווחו לעובד לבין תנועות ששולמו לו ודווחו ברכיבים שסומנו “מחלה בידוד”.
פעולה זו נדרשת עבור כל טווח ימי בידוד שדווח במסך דיווח על ימי בידוד.
יש לעמוד על חודש שכר סגור לגביו נדרשת הכנת קובץ התביעה.פעולת שיוך ימי בידוד לתנועות מחלה בידוד צריכה להתבצע לכל חודש שכר בו היה תשלום ימי מחלה בידוד, בנפרד.כך לדוגמה – לשיוך תשלום ימי מחלה בידוד שבוצע בחודש נובמבר 2020, יש לעמוד על חודש שכר נובמבר ורק אז יש להפעיל תוכנית זו.
יש לבצע השיוך בהתאם במסך המוצג.פעולות לפי הסדר:
יש לבחור עובד משדה הרשימה “עובד” שבראש המסך.
לאחר מכן יש לבחור תאריך כניסה לבידוד אותו רוצים לשייך.
תאריכי כינסה לבידוד מאוכלסים בשדה הרשימה “תאריך כניסה לבידוד”לאחר בחירת תאריך מהרשימה בחלקו התחתון של המסך יוצגו תנועות מחלה בידוד ששולמו בחודש שכר בו נמצאים.
יש לסמן אילו מבין התנועות המוצגות קשורות לתאריך כניסה לבידוד שנבחר קודם.
את פעולת השיוך יש לבצע בכל חודש שכר בנפרד.
ניתן לשייך רק עבוד חודשי שכר סגורים.
לא ניתן לשייך עבור חודש שכר שוטף ולא לחודש עתידי.

אכלוס טבלת עלות ימי בידוד

בסיום פעולת שיוך ימי בידוד לתנועות תשלום עבור חודש שכר נתון, ניתן להריץ תהליך אכלוס טבלת עלות ימי בידוד.
התהליך אוסף מידע ונתונים כספיים הנדרשים להכנת קובץ שיפוי המעסיק.

קובץ שיפוי המעסיק הוא ברמת כל חודש שכר בנפרד.

עדכונים בנתוני ממשק שיפוי למעסיק

לאחר איסוף המידע להכנת קובץ הממשק ולפני יצירת הקובץ ניתנת האפשרות לבצע עדכון חלק מסוים מאד מהנתונים שנאספו או חושבו.

יש לעמוד על חודש שכר סגור לגביו מכינים את קובץ השיפוי.

יש להדגיש כי המידע נאסף מנתוני העובד ולאור זאת הוא נכון.
אם בכל זאת אחד הנתונים אינו בהתאם לנדרש יש להיכנס למסך זה ולבצע עדכון מקומי.

ההמלצה היא להתבסס על המידע שנאסף ולהמעיט ככל האפשר בעריכת המידע.

הכנת אקסל שיפוי למעסיק לשליחה לביטוח לאומי

פעילות זו תיצור קובץ אקסל עבור חודש שכר סגור בו נמצאים.
יש לעמוד על חודש שכר סגור לגביו מכינים את קובץ השיפוי.בכניסה למסך זה תוצג הודעת התראה בנוסח:
תצהיר
הנני מצהיר/ה בזה שכל הנתונים המדווחים בתביעה נבדקו ואושרו על-ידי.
וידוע לי כי המוסד לביטוח לאומי מתכוון לבצע בדיקות מדגמיות על השיפוי המתבקש כולל דרישת מסמכים עפ”י הצורך.
יתקבל קובץ בעל שם שיכיל בין היתר את קוד תיק הניכויים וחודש שכר לגביו הוכן הקובץ.
להעתקת הקובץ יש להיכנס למסך “קבצים למוסדות” בנתיב הבא:”חישוב / קבצים למוסדות”. בחלק ימני של החלון “קבצים יועתקו מהסביבה”  תופיע שורה בנוסח:
“שיפוי המעסיק – ימי בידוד קורונה”.בחלק התחתון של המסך יופיעו קבצים תואמים.
קובץ תביעת השיפוי נוצר בפורמט אקסל (XLS).
יש לשמור את הקובץ עם שם מקורי של הקובץ.

חזור

אתה עשוי גם להיות מעוניין לקרוא

SYNERGY_Green_FP Plate
שיפורים וחידושים במסוף הסינרגי
| 28/05/2017
מר ארז בוגנים, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחב...
הנחיות להפקת דו”חות לממונה על השכר – שנת 2019
| 23/04/2020
להנחיות להפקת דוח יסודות התקציב 2019 - לחץ כאן...
צור קשר